Värnamo kommuns logga
E-tjänster och blankett Mina sidor Kontakt
E-tjänster och blankett Mina sidor Kontakt Lyssna

Publicerat:

Välj att bli uppringd i stället för att vänta i telefonen

Från och med fredag 16 september ökar vi servicen ytterligare för dig som kontaktar Värnamo kommuns kontaktcenter.

Många vill nå oss via telefon och ibland kan det vara kö för att komma fram till kommunens kontaktcenter. Därför får du nu möjlighet att välja om du vill att kontaktcenter ringer upp dig, i stället för att du väntar kvar.

- För oss är det viktigt att vara tillgängliga och leverera bra service till medborgarna. Vi utvecklar kontaktcenters verksamhet kontinuerligt för att möta medborgarnas behov. Det här ger medborgarna möjlighet att själva välja vilket alternativ som passar dem bäst, säger Josefin Ohlsson, kontaktcenterchef.

Kontaktcenter - en väg in

Kontaktcentrets uppdrag är att göra det enkelt för medborgarna att ta kontakt med kommunen – en väg in.

Målet är att kommunvägledarna som jobbar i kontaktcenter i första hand själva ska försöka lösa medborgarens fråga. I de fall då kommunvägledarna inte kan lösa frågan själva, tar de hjälp av verksamheterna, antingen via telefonen eller att frågan skickas vidare till den person som har mer kunskap inom området. Den personen kontaktar sedan medborgaren.

I dag löser kontaktcenter cirka 50 procent av alla frågor som kommer in, så ställ gärna din fråga direkt till kommunvägledaren. Då ökar du chansen till att få ett snabbt svar.