Kontaktcenter

På den här sidan kan du läsa om hur Värnamo kommuns kontaktcenter fungerar och vad du kan förvänta dig när du kontaktar oss.

Kontaktcenter är Värnamo kommuns kundservice

Kontaktcenter fungerar som EN väg in för dig som medborgare, för att du enkelt och smidigt ska komma i kontakt med oss. På så sätt behöver du bara hålla reda på ett telefonnummer och dessutom vet du att det är någon som svarar när du ringer.

Kontaktcenters kommunvägledare hanterar frågor från dig via telefon, e-post, sociala medier och besök på plats i stadshuset. Det kan vara frågor om till exempel felanmälningar, bokningar eller barnomsorg. Kommunvägledarna behöver i de flesta fall ställa följdfrågor till dig för att avgöra om de kan hjälpa dig eller om de behöver ta hjälp av en kollega.

Oavsett ärende är du som medborgare välkommen att höra av dig till kontaktcenter.

Öppettider kontaktcenter

Måndag till Torsdag 07.30-16.30

Fredag 07.30-15.30

Så här fungerar kontaktcenter

Ta gärna del av våra informationsfilmer om vad kontaktcenter gör och hur vi arbetar för att hjälpa dig eller få kontakt med rätt person.

Förslag på innehåll som kan vara intressant för dig

Hjälpte webbsidan dig?

Har du en fråga till kommunen? I de flesta fall ska du kontakta vårt kontaktcenter, det kan du göra genom att ringa 0370-37 70 00, eller skicka e-post: kontaktcenter@varnamo.se.

Har du synpunkter på kommunens verksamhet? För att synpunkter ska hanteras korrekt, använd dig av vår e-tjänst för synpunkter.

Tack för att du hjälper oss förbättra webbplatsen!

Hur kan vi göra informationen bättre för dig? Webbadress till sidan bifogas i meddelandet.

Senast ändrad 19 december 2025