Felanmälan

Om du upptäcker att något är trasigt eller inte fungerar som det ska kan du felanmäla till oss.

Hur gör jag en felanmälan?

När du gör felanmälan har du möjlighet att ange på en karta var i kommunen
som felet finns. Du kan också skicka med en bild som visar felet. Du kan välja
att fylla i e-postadress eller mobilnummer för att få återkoppling när felet är
åtgärdat.

Exempel på saker du kan felanmäla

Dessa saker kan du felanmäla:

  • hål i vägen
  • nedskräpning och klotter
  • fel vid lekplats
  • sopning och sandupptagning

Anmälan om trasiga gatlyktor gör du direkt till Värnamo Energi AB, 0370-69
41 00. Större allmänna vägar och genomfartsleder sköts av Trafikverket, 010 - 123 83 88.

Akuta problem som innebär samhällsfara anmäls dygnet runt till Länsalermeringscentralen, 036-13 71 62, inte via webbformuläret.

Personuppgifter

Värnamo kommun behöver hantera och spara personuppgifter om dig för att handlägga ärenden och fatta beslut som rör dig och för att fullgöra skyldigheter enligt lag. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha information om de uppgifter vi har om dig.

Behandling av dina personuppgifter regleras av ett personuppgiftsbiträdesavtal med leverantören och ingen data delas med en tredje part. Uppgifterna som behandlas beror på vad du registrerar i appen. Du har möjlighet att vara anonym om du vill, men för att vi ska kunna återkoppla till dig angående ditt ärende behöver du ange namn, e-post eller telefonnummer.

All data är krypterad under överföringen. Leverantören tillhandahåller ett sätt för dig att begära att din data raderas. Geografisk position är valbart men behandlas i appen för att säkerställa var exempelvis en felanmälan finns.

Du hittar information om hur vi hanterar dina personuppgifter på sidan Behandling av personuppgifter.

Det här var kanske det du letade efter?

Hjälpte sidan dig?

Tack för att du hjälper oss förbättra webbplatsen!


Hur kan vi göra informationen bättre för dig? Webbadress till sidan bifogas i meddelandet.

Senast ändrad 11 maj 2023