Felanmälan
Om du upptäcker att något är trasigt eller inte fungerar som det ska kan du felanmäla till oss.
Hur gör jag en felanmälan?
- Du kan felanmäla direkt på vår webbplats via formulär för felanmälan. Länk till annan webbplats.
- Via en app som heter ”Felanmälan Värnamo”.
- Genom att ringa kontaktcenter, 0370-37 70 00.
Akuta problem som innebär samhällsfara anmäls på dagtid till Kontaktcenter på 0370-37 70 00 och på kvällar och helger till Länsalermeringscentralen, telefon 036-13 71 62, inte via webbformuläret.
När du gör felanmälan har du möjlighet att ange på en karta var i kommunen
som felet finns. Du kan också skicka med en bild som visar felet. Du kan välja
att fylla i e-postadress eller mobilnummer för att få återkoppling när felet är
åtgärdat.
Exempel på saker du kan felanmäla
Dessa saker kan du felanmäla:
- hål i vägen
- nedskräpning och klotter
- fel vid lekplats
- sopning och sandupptagning
Anmälan om trasiga gatlyktor gör du direkt till Värnamo Energi AB, telefon 0370-69 41 00.
Större allmänna vägar och genomfartsleder sköts av Trafikverket, telefon 010-123 83 88.
Hantering av personuppgifter
Värnamo kommun behöver hantera och spara personuppgifter om dig för att handlägga ärenden och fatta beslut som rör dig och för att fullgöra skyldigheter enligt lag. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha information om de uppgifter vi har om dig.
Förslag på innehåll som kan vara intressant för dig
Hjälpte sidan dig?
Har du frågor om kontaktuppgifter eller enskilda ärenden? I de flesta fall ska du kontakta vårt kontaktcenter, det kan du göra genom att ringa 0370-37 70 00, eller skicka e-post: kontaktcenter@varnamo.se.
Tack för att du hjälper oss förbättra webbplatsen!
Senast ändrad 16 oktober 2024