Dialog, förslag, synpunkter och felanmälan

Innehåll anpassat för dig:

Hitta snabbt

Synpunkter
Vi tycker det är viktigt att få veta vad du som kommuninvånare tycker om vår verksamhet och service. Dina åsikter och tips är värdefulla för oss och både positiv och negativ kritik hjälper oss att bli bättre.
Felanmälan
Om du upptäcker att något är trasigt eller inte fungerar som det ska kan du felanmäla till oss.
Medborgarinitiativ
Har du en idé om hur Värnamo kan utvecklas? Medborgarinitiativ är en möjlighet för dig att lämna ditt eget förslag eller att rösta på andras.
Landsbygdsdialog
Du som bor utanför Värnamo tätort är välkommen till landsbygds­dialog, där vi planerar hur vi tillsammans kan utveckla just din ort.
Medborgarbudget
Syftet med medborgarbudget är att öka delaktighet och inflytande för kommuninvånaren i närmiljön, för nära beslut och påverkan.
Kommunala råd
De kommunala råden i Värnamo har en betydelsefull roll i det politiska livet. De ska vara en öppen kanal mellan invånare och kommunfullmäktige med nämnder. I råden deltar valda representanter för olika intressegrupper och föreningslivet.
Visselblåsning i Värnamo kommun
Misstänker du att det förekommer missförhållanden i Värnamo kommun? Då kan du rapportera om det genom kommunens visselblåsarfunktion. På den här sidan beskriver vi hur den fungerar.

Senast ändrad 06 oktober 2023