Publicerat:
Nu är det dags att svara på inkomstförfrågan
I dagarna får du, som har avgiftsbelagd insats via omsorgsförvaltningen ett brev hem i postlådan. Det är en påminnelse om att lämna in uppgifter som underlag för ditt avgiftsbeslut 2025.
I brevet beskriver vi hur du ska göra för att besvara vår inkomstförfrågan. Du kan göra det på blanketten som följer med brevet eller via en e-tjänst på kommun.varnamo.se.
Läs mer och svara på inkomstförfrågan via e-tjänsten via sidan Lämna inkomstförfrågan.
Du lämnar uppgifter om inkomst och kostnader. De använder vi när vi beräknar hur mycket du ska betala i avgift för dina insatser under 2025.
Om du svarar med blanketten, ska du använda svarskuvertet som ligger i brevet och antingen lämna det till oss eller skicka det med posten.
- Om du skickar med posten, tänk på att du måste sätta ett frimärke på kuvertet.
- Om du vill lämna in kuvertet till oss, kan du göra det på kontaktcenter i Stadshuset eller i omsorgsförvaltningens brevlåda på Östbovägen 15 i Värnamo.
Lämna eller skicka blanketten till oss senast 14 februari.
Om du har frågor, hör av dig till kontaktcenter tfn 0370-37 70 00 Länk till annan webbplats. eller kontaktcenter@varnamo.se