Värnamodagarna 2023

Värnamo kommun medverkar som vanligt i Värnamodagarna, men inte i ett tält vid Åbron. I stället för tält blir det ett vindskydd – men på samma plats.

Vi hoppas att många av er kommuninvånare vill komma och titta på vindskyddet. Det är sådana vindskydd som finns på flera platser runt om i kommunen.

Vi kommer att vara där onsdag, torsdag och fredag. Vi berättar om hur vi jobbar för att du ska kunna leva livet hela livet om du bor i Värnamo kommun och om vårt nya arbetssätt inom omsorgen: Lugnt, effektivt med individen i fokus. Vi berättar också om vår nya webbplats Värnamo växer, där du kan läsa om hur hela Värnamo kommun vill växa på ett hållbart sätt. Och så blir det full rulle i tältet på fredagen, då vi presenterar vårt fantastiska frilulftsliv.

Här hittar du oss under Värnamodagarna

Onsdag 23 augusti kl. 11.00-15.00

Lugnt, effektivt med individen i fokus – vi berättar om hur vi jobbar inom omsorgen för att du ska kunna leva livet hela livet om du bor i Värnamo kommun. Det finns också information om Mötesplatser för seniorer och om höstens seniormässa.

Torsdag 24 augusti kl. 11.00-18.00

Värnamo växer – kom och prata med oss om samhällsbyggnad, vad är viktigt för dig om Värnamo kommun ska växa?

Du som besöker oss i vindskyddet får en påse med frö, så att du kan så din egen äng och bidra till biologisk mångfald. Och så frågar er hur ni använder vår fina Apladalen.

Torsdag 24 augusti kl. 10.00-11.00

Trollkarlen Fredrik bjuder på magishow i tältet på Åbron. Om ni vill, kan ni ta med er fika, det finns bord och bänkar. Fri entré för alla, barn som vuxna. Ett arrangemang i samarbete mellan Värnamodagarna och Värnamo kommun.

Fredag 25 augusti kl. 11.00-17.00

Friluftsliv för alla – vi guidar dig till våra fina friluftsområden och berättar hur vi tänker när vi planerar för friluftsliv i Värnamo kommun. Hälsocenter är också på plats.

Ungdomsarrangemanget fredag kväll är inställt.

Ett hus i rödmålat trä med svart tak. På framsidan och baksida har huset stora öppningar.