Park Arena är invigd!

Äntligen är Park Arena i Värnamo invigd. Igår klippte vi band och hade öppet hus för nyfikna kommunmedborgare.

I går, torsdag 9 november, invigde vi Park Arena i Värnamo. Vi började invigningen med tal och bandklippning. Raymond Pettersson, ordförande i kulturnämnden, berättade om det offentliga konstverket "Motio" och Tobias Pettersson, kommunstyrelsens ordförande, förklarade Park Arena invigd. Leo Älverdal från Värnamo innebandyklubb fick äran att klippa bandet och gjorde det med bravur.

Efter bandklippningen fick förväntansfulla besökare gå in i Park Arena. Inne i byggnaden bjöd Värnamo kommun på kaffe och tårta. Besökarna kunde också se bilder från byggprocessen och testa olika idrotter.

- Vi är jättenöjda med invigningen. Lite svårt att uppskatta, men vi har haft över 400 besökare här ikväll, berättar Maja Stenviken, samordnare på fritidsavdelningen i Värnamo kommun.

Leo Älverdal, Värnamo innebandyklubb, klippte bandet.

Stefan Åberg, avdelningschef på fastighetsavdelningen, och Tobias Pettersson, kommunstyrelsens ordförande, var såklart på plats.

Tårta och kaffe serverades under kvällen.