Adem, kock i Värnamo kommun

Adem Omerovic är kock i Värnamo kommun. Hans drivkraft är att gästerna ska vara nöjda, att maten ska smaka gott och vara fint upplagd.

- Det är viktigt att varje dag få jobba med något som jag verkligen brinner för, säger han.

Adem utbildade sig till kock i Zagreb och flyttade till Sverige för tio år sedan. Han har jobbat på Linneberg och Expo och finns nu sedan några veckor i köket på Apladalsskolan.

– Det jag gillar mest med mitt jobb är att få laga mat till både skolelever och pensionärer som äter i seniorrestaurangen. När de kommer fram och hämtar mer mat eller när de tackar för maten och säger att den var god, det är någonting som får mig att bli motiverad i mitt arbete. Jag vill få möjligheten att påverka och inspirera ungdomar när det kommer till mat och hälsosam kost.

Läs mer om Adem och andra som arbetar i Värnamo kommun på webbplatsen Jobba hos oss. Länk till annan webbplats.

Vill du bli en av oss?

Är du sugen på att bli en av oss? Du hittar lediga tjänster på sidan Lediga jobb. Länk till annan webbplats.

Närbild på Adem, som har kock-kläder på sig och står i ett skolkök.