Krångligt med upphandling? Välkommen till träff 17 januari

Är du företagare i Värnamo och vill veta mer om hur du kan vara med när kommunen upphandlar varor och tjänster? Värnamo Näringsliv, Företagarna och Värnamo kommun bjuder in till en träff där vi utforskar hur vi tillsammans kan skapa nya affärsmöjligheter.

När den offentliga sektorn ska handla, erbjuds lokala företag en möjlighet att presentera sina produkter och tjänster. Trots detta har många småföretag tidigare tvekat att delta på grund av komplexa regler och krångliga processer.

Företagarna vill förenkla processen och göra det lättare för småföretag att delta i offentliga upphandlingar. Vi strävar efter att ställa endast rimliga och relevanta krav, dela upp stora kontrakt i mindre delar och skapa mötesplatser där mindre företag kan nätverka med upphandlande myndigheter.

Välkommen till ett forum där vi diskuterar hur Värnamo kommun kan bli en bättre partner för småföretag. Det är en chans att dela med dig av dina idéer och erfarenheter. Magnus Johansson, expert på offentlig upphandling och konkurrens från Företagarna, kommer att vara där för att dela med sig av sina insikter.

Tid, plats och anmälan

Måndag 17 januari kl. 13.30 i Gummifabriken.

Läs mer och anmäl dig på Värnamo Näringslivs webbplats. Länk till annan webbplats.