Klartecken för aktivitetsområden i kransorterna

På sitt sammanträde på torsdagen gav kommunfullmäktige klartecken för aktivitetsområden i Forsheda, Rydaholm och Bredaryd.

I investeringsbudgeten finns pengar för att utforma aktivitetsområde i kommunens större kransorter. Sedan flera år finns ett aktivitetsområde uppfört i Bor och planering pågår för utformning av aktivitetsområde i Forsheda och Rydaholm. Därefter är det Bredaryds tur.

Tillsammans finns det 3,1 mijoner kronor avsatta för detta. Kommunfullmäktige behövde fatta ett startbeslut för pengarna ska kunna användas och det gjorde fullmäktige på torsdagen.

I övrigt tog fullmäktige beslut om flera motioner och medborgarinitiativ.

Du kan se hela sammanträdet på sidan Webb-tv. Där publiceras också en textad version av sammanträdet om några dagar.

När protokollet har justerats, publiceras det på sidan Protokoll, KF och då kan du läsa det där.