Denna vecka hissar vi regnbågsflaggan

Regnbågsflaggan är en symbol som sträcker sig långt bortom sina färgglada strimmor. Den representerar mångfald, inkludering och kärlek. I den mänskliga tillväxtkommunen Värnamo är regnbågsflaggan en symbol för en plats där alla individer kan blomstra.

Regnbågsflaggan är en viktig symbol för Värnamo som en mänsklig tillväxtkommun. Flaggans budskap är en tydlig signal om att gemenskap, inkludering och allas lika värde är nyckeln till en sann mänsklig tillväxt.

—För att främja en genuin tillväxt och utveckling måste det finnas utrymme för varje individs unika identitet och uttryck, säger Tobias Pettersson, kommunstyrelsens ordförande. —Genom att hissa regnbågsflaggan visar vi stöd för hbtq+-gemenskapen, samtidigt som vi också visar att Värnamo ska vara en kommun där mångfald, tolerans och likabehandling är ledord.