Nya landshövdingen besökte Värnamo

Idag, tisdag 27 februari, gjorde Jönköpings läns nya landshövding, Brittis Benzler, sitt första officiella besök i Värnamo.

Kommunen välkomnade landshövdingen med en rundresa i Värnamo till bland annat Vandalorum, Källemo, Rutan på Flanadentorget och Apladalen. Under rundresan fick landshövdingen information om företagsandan, industriexploatering, bänkarnas stad, filmhistoriska festivalen, föreningsliv och mycket annat.

Med på rundresan var Tobias Pettersson, kommunstyrelsens ordförande, Mikael Karlsson, kommunstyrelsens 1:e vice ordförande, Anetté Myrvold, kommunstyrelsens 2:e vice ordförande, Ulf Svensson, kommundirektör och Heidi Skov Ragnar, kanslichef.

Resan avslutades vid Prästgården i Apladalen med information från hembygdsföreningen.

Från vänster, Ulf Svensson, kommundirektör, Mikael Karlsson, 1:e vice ordförande kommunstyrelsen, Brittis Benzler, landshövding, Tobias Pettersson, ordförande, kommunstyrelsen, Anetté Myrvold, 2:e vice ordförande kommunstyrelsen, Heidi Skov Ragnar, kanslichef