Bli röstmottagare i EU-valet 2024

Är du intresserad av demokrati och vill bidra till en viktig samhällsfunktion? Vi söker personer som vill arbeta som röstmottagare vid EU-valet 9 juni.

Som röstmottagare ingår till exempel att hålla ordning i vallokalen, hantera valsedlar, ta emot röster och pricka av i röstlängden. När vallokalen är stängd, hjälper du till att granska och räkna rösterna.

För at bli röstmottagare ska du fylla 18 år senast på valdagen 9 juni, tala god svenska och vara stresstålig, serviceinriktad och noggrann.

Om du har frågor eller vill anmäla dig att bli röstmottagare, kontaktar du Värnamo kommuns kontaktcenter, kontaktcenter@varnamo.se eller 0370-37 70 00 Länk till annan webbplats..

Anmäl dig senat 30 april.

Du kan läsa mer om EU-valet och om att jobba som röstmottagare på sidan EU-valet 2024.