E-tjänster och blanketter

E-tjänstportalen
Metadata för sidan saknas. Kontrollera att beskrivning finns i sidans mall och angivet på sidan.
Frågor och svar om e-tjänster
Här hittar du vanliga frågor och svar som kan vara bra att läsa innan du påbörjar en e-tjänst. Du hittar även svar på vad du ska göra om du upplever problem vid användningen av e-tjänsterna.

I e-tjänstportalen hittar du alla Värnamo kommuns e-tjänster och blanketter. Vissa e-tjänster kräver inloggning och signering med e-legitimation i form av bank-id. Din bank kan hjälpa dig om du behöver skaffa bank-id.

Upplever du problem med våra e-tjänster i e-tjänsteportalen?

Meddela oss då gärna om de problem du stötter på. Det gör du enklast via vår e-tjänst Felanmälan e-tjänster.

Bank-id som e-legitimation

Bank-id är en e-legitimation som fungerar som ditt körkort eller id-kort för att legitimera dig på internet. Alla som har svenskt personnummer kan skaffa bank-id genom sin bank. Bank-id gör att företag och myndigheter kan identifiera och ingå avtal med privatpersoner på internet.

Mer information om bank-id Länk till annan webbplats..

Behandling av personuppgifter

Värnamo kommun behöver hantera och spara personuppgifter om dig för att handlägga ärenden och fatta beslut som rör dig och för att fullgöra skyldigheter enligt lag.

Du har rätt att kontakta oss om du vill ha information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.

Du hittar mer information på kommun.varnamo.se/personuppgifter Länk till annan webbplats..

Senast ändrad 14 juli 2022