Frågor och svar om e-tjänster

Här hittar du vanliga frågor och svar som kan vara bra att läsa innan du påbörjar en e-tjänst. Du hittar även svar på vad du ska göra om du upplever problem vid användningen av e-tjänsterna.

Prova att öppna e-tjänstportalen/e-tjänsten från en annan enhet.

Om det fortfarande inte fungerar, kontakta kontaktcenter. Kontaktuppgifter hittar du i kontaktfliken.

Det går även bra att fylla i e-tjänsten Felanmälan e-tjänster, om det fungerar. Om du önskar att få återkoppling tar vi kontakt med dig så fort som möjligt efter att vi har undersökt det potentiella problemet.

Våra e-tjänster fungerar inte som de ska i webbläsaren Internet Explorer, så det kan vara orsaken till problemet. Prova att starta e-tjänsten i en annan webbläsare eller på en annan enhet.

Du ska alltid få ett mejl med en bekräftelse på att din ansökan har skickats in när du har använt dig utav en av våra e-tjänster.

Om du inte har fått bekräftelsen kan det bero på två saker:

  1. Du har av någon anledning missat att skicka in ansökan efter att du har fyllt i den.
  2. Du har fyllt i fel e-postadress när du skickade in den.

För att se vad som har hänt behöver du ta kontakt med kontaktcenter 0370-37 70 00.

Det går även bra att fylla i e-tjänsten Felanmälan e-tjänster. Om du önskar att få återkoppling tar vi kontakt med dig så fort som möjligt efter att vi har undersökt det potentiella problemet.

Fyll i e-tjänsten Felanmälan e-tjänster, du behöver inte signera den med Bank-ID. Om du önskar att få återkoppling tar vi kontakt med dig så fort som möjligt efter att vi har undersökt det potentiella problemet.

Det har upptäckts att de som använder webbläsaren Safari version 14 har problem med att bifoga filer i våra e-tjänster.

För att åtgärda problemet behöver du uppdatera din webbläsare till version 14.0.3 eller nyare. Om du inte har möjlighet att uppdatera webbläsaren fungerar det att dra in filen i ytan där det står ”Klicka för att ladda upp filer eller släpp en fil här”. Alternativt kan du använda en annan webbläsare.

Oftast beror det på att man har fyllt i fel e-postadress till vårdnadshavaren två.

Om vårdnadshavare två provar att logga in på Mina sidor på kommun.varnamo.se kommer hen att hitta e-tjänsten som ska signeras under "Ärenden att signera".

Finns e-tjänsten inte där, kontakta då kontaktcenter. Kontaktuppgifter hittar du i kontaktfliken.

Det går även bra att fylla i e-tjänsten Felanmälan e-tjänster. Om du önskar att få återkoppling tar vi kontakt med dig så fort som möjligt efter att vi har undersökt det potentiella problemet.

Om länken inte fungerar beror det på att man har fyllt i fel personnummer till vårdnadshavare två. Då behöver ni göra om e-tjänsten från början.

Om det ändå inte fungerar, fyll då i e-tjänsten Felanmälan e-tjänster. Om du önskar att få återkoppling tar vi kontakt med dig så fort som möjligt efter att vi har undersökt det potentiella problemet.

Upplever du problem med våra e-tjänster i e-tjänsteportalen?

Meddela oss då gärna om de problem du stötter på. Det gör du enklast via vår e-tjänst Felanmälan e-tjänster.

Det här var kanske det du letade efter?

Hjälpte sidan dig?

Tack för att du hjälper oss förbättra webbplatsen!


Hur kan vi göra informationen bättre för dig? Webbadress till sidan bifogas i meddelandet.

Senast ändrad 05 januari 2024