Konsumentvägledning

Behöver du hjälp som konsument? Här hittar du information om vart du kan vända dig för att få vägledning.

Hallå konsument

Konsumentverkets rikstäckande vägledning Hallå Konsument har kostnadsfri rådgivning i konsumentfrågor. Hallå Konsument svarar på frågor om köp av varor, tjänster, avtal, reklamationer och annat som du som konsument behöver hjälp med.

Där kan du bland annat chatta om du behöver snabbt svar eller ställa frågor i frågeforum.
Du kan även nå Hallå Konsument via telefon 0771–525 525 eller e-post info@hallakonsument.se.

Vill du skriva ett vanligt brev är adressen: Konsumentverket/KO, Box 41, 651 02 Karlstad.

På Hallå konsument webbplats hittar du mer information och kontaktuppgifter. Länk till annan webbplats.

Du kan också följa Hallå Konsument på Facebook. Länk till annan webbplats.

Budget-/skuldrådgivning

Går din ekonomi inte ihop? Kommunens budget- och skuldrådgivare ger dig råd och stöd på vägen mot en lösning på din situation. Du hittar mer information på sidan Budget- och skuldrådgivning eller ring kontaktcenter, 0370-37 70 00.

Energirådgivning

Kommunens energirådgivare ger dig gärna tips och råd i frågor om energi, om olika värmesystem och vilka alternativa lösningar som kan passa dig. Mer information hittar du på sidan Energi eller ring kontaktcenter.

Förslag på innehåll som kan vara intressant för dig

Hjälpte sidan dig?

Har du frågor om kontaktuppgifter eller enskilda ärenden? I de flesta fall ska du kontakta vårt kontaktcenter, det kan du göra genom att ringa 0370-37 70 00, eller skicka e-post: kontaktcenter@varnamo.se.

Har du synpunkter på kommunens verksamhet? För att synpunkter ska hanteras korrekt, använd dig av vår e-tjänst för synpunkter.

Tack för att du hjälper oss förbättra webbplatsen!


Hur kan vi göra informationen bättre för dig? Webbadress till sidan bifogas i meddelandet.

Senast ändrad 08 juli 2022