Synpunkter och klagomål, skola
Vi tycker det är viktigt att få veta vad du tycker om vår verksamhet och service. Dina åsikter och tips är värdefulla för oss och både klagomål och synpunkter hjälper oss att bli bättre.
Det är vi på kommunen som har ansvar för att hantera klagomål och synpunkter på verksamheterna inom skola och barnomsorg, därför ska du vända dig till oss.
Så här gör du för att lämna klagomål eller synpunkter
- Kontakta i första hand personal vid den berörda förskolan eller skolan.
- Om du fortfarande inte är nöjd efter en dialog med personalen, kontakta rektorn.
- I tredje hand kan du använda vår synpunktshantering. Då skickas din synpunkt eller klagomål till barn- och utbildningsförvaltningen, och där hanterar de ditt ärende.
Din synpunkt kommer att publiceras på vår webbplats när ärendet är avslutat, du kan välja att vara anonym. Alla klagomål och synpunkter granskas av moderator. Där klagomål eller synpunkter innehåller personuppgifter kommer de att tas bort innan den publiceras på vår webbplats.
Du kan lämna din synpunkt eller klagomål på sidan Synpunkter.
Förslag på innehåll som kan vara intressant för dig
Hjälpte sidan dig?
Har du frågor om kontaktuppgifter eller enskilda ärenden? I de flesta fall ska du kontakta vårt kontaktcenter, det kan du göra genom att ringa 0370-37 70 00, eller skicka e-post: kontaktcenter@varnamo.se.
Tack för att du hjälper oss förbättra webbplatsen!
Senast ändrad 13 februari 2024