Vilket stöd kan man få?

Du som är ny i Sverige och folkbokförd i Värnamo kommun har rätt att få hjälp och stöd av kommunen.

Integrationsenheten finns behjälpliga i kontakten med olika enheter och myndigheter i samhället. Hos integrationsenheten kan du få råd och stöd i hur det fungerar i Sverige.

Det här kan vi hjälpa dig med

För kommunens nyanlända finns det möjlighet till hjälp och stöttning på integrationsenhetens drop-in-tider.

Kontakt integrationsenheten

Hitta till oss

Expovägen 1

331 42 Värnamo

Drop-in tider för besök

Tisdagar: 13.00-16.00. Besöksadress: Östbovägen 11, Värnamo. (Arbetsmarknadsenheten)

Onsdagar: 15.00-17.00. Besöksadress: Hovslagaregatan 49, Värnamo (samma byggnad som Navets fritidsgård).

Förslag på innehåll som kan vara intressant för dig

Vi får många frågor om kontaktuppgifter. I de flesta fall ska du kontakta vårt kontaktcenter på telefon 0370-37 70 00, eller via e-post: kontaktcenter@varnamo.se.

Senast ändrad 29 januari 2024