Förslag till detaljplan för del av Värnamo 14:66 och Värnamo 14:45 (Östermalmsgatan/Tånnögatan) i Värnamo stad

En ny detaljplaneprocess är påbörjad, den berör fastigheterna VÄRNAMO 14:66; VÄRNAMO 14:45.

Detaljplaneförslaget syftar till att möjliggöra för en förtätning med bostäder i ett attraktivt läge. Området ska komplettera och harmoniera med omgivande bebyggelse- och kvartersstruktur men även ge möjlighet till ett nyanserat bebyggelseuttryck.

Planbesked

Planuppdraget har föregåtts med ett så kallat planbesked. Kommunen har i ett planbesked lämnat positivt besked om att vilja påbörja ett detaljplaneprocess. Beskedet är inte bindande för kommunen.

Planbesked med tillhörande utredning. Pdf, 754 kB.

Planens process

Kommunen har beslutat att påbörja en detaljplaneprocess.

Planförslaget ska vara ute på samråd och granskning innan planen kan antas. Kommunen verkar för att planen kan antas sommaren 2025.

Frågor

Ring eller besök oss gärna, men boka först en tid så att vi säkert finns på plats.

Förslag på innehåll som kan vara intressant för dig

Vi får många frågor om kontaktuppgifter. I de flesta fall ska du kontakta vårt kontaktcenter på telefon 0370-37 70 00, eller via e-post: kontaktcenter@varnamo.se.

Senast ändrad 04 juli 2024